Барабанні гальма: найчастіші поломки та ремонт авто

Барабанні гальма в основному встановлюються на задніх осях невеликих легкових автомобілів. Крім того, вони також використовуються в комерційних автомобілях і скутерах. Сьогодні автомеханіки СТО "ReadyCar" в Києві розкажуть про проблеми, викликані пошкодженими або зношеними барабанними гальмами.

вул. Бориспільська, 26Д, Київ
Переваги барабанної гальмівної системи

У більшості сучасних легкових автомобілів не вмонтовують барабанне гальмо - цей механізм витіснили дискові гальма. Однак його все ще використовують в невеликих автомобілях. Які їх переваги? Вони відносно дешеві і довговічні. Більшість може витримати 100 000 км пробігу без збоїв. При цьому диски та колодки потребуватимуть заміни навіть двічі. Крім того, вони дуже ефективні і для гальмування не вимагають такої сили, як дискові гальма.

Будова барабанного гальма

Основою конструкції барабанних гальм є нерухома, кругла опорна пластина з металу. Вона розташована за маточиною колеса. Найважливішим елементом барабанного гальма є гідравлічний циліндр, до якого підведений гнучкий гумовий шланг з гальмівною рідиною. Також є гальмівні колодки, встановлені на диску, покриті фрикційними накладками. Вони мають форму неповних півкіл. На додаток до них на диску встановлені ще дві пружини, щоб утримувати губки подалі від барабана. Ну і, звісно, сам барабан. Він кріпиться до маточини колеса і крутиться разом з ним під час руху. Крім того, на фіксованому циферблаті є елемент, що відповідає за регулювання. Крім того, трос ручного гальма також підводиться до барабана.

Як здійснюється гальмування? Коли педаль гальма натиснута, головний циліндр подає рідину через гальмівні магістралі. Рідина потрапляє в гідравлічний циліндр, що призводить до розведення губок. Ці колодки труться об внутрішню частину гальмівного барабана, в результаті чого автомобіль гальмує або повністю зупиняється. Після зняття ноги з педалі гальма колодки повертаються на свої місця завдяки пружинам.
Найбільш поширені несправності барабанного гальма:

  • Знос фрикційної накладки
Гальмівні колодки, покриті накладками, мають дуже високу, але все ж питому міцність. Після проїзду від кількох десятків до приблизно 100 тис. км відбувається знос фрикційної накладки. Потім металеві частини губок труться об барабан. Це викликає шум (скрегіт) і значно меншу ефективність гальмування.

  • Корозія
В автомобілях, які тривалий час не експлуатувалися, часто виникає корозія гальмівного барабана. Вона також спричиняє металевий скрип під час гальмування.

  • Деформація
Гальмівний барабан може деформуватися, найчастіше через механічні пошкодження, наприклад при ударі колеса об бордюр. Тоді одним із симптомів цього пошкодження є стукіт деформованого барабана. Водій це неодмінно відчує, адже внаслідок пошкодження педаль гальма вібрує.

  • Бруд і перегрів гальм
Якщо накладки на колодках одного з барабанів забрудняться (наприклад, через витікання гальмівної рідини або мастила зі маточини колеса), автомобіль буде тягнути в одному напрямку при гальмуванні. Масляні губки будуть ковзати по барабану.
Ремонт барабанного гальма на СТО "ReadyCar" в Києві

На щастя, ремонт барабанних гальм зазвичай коштує недорого. Тим не менш – доглядати за ними і оберігати від непотрібних пошкоджень варто, щоб вони прослужили якомога довше.

Обслуговування та можливий ремонт гальм має виконуватися досвідченою командою фахівців. Для діагностики та ремонту гальмівної системи необхідне професійне обладнання, щоб знайти причину несправності гальм. Тому варто довіритися фахівцям автомайстерні "ReadyCar" в Дарницькому районі Києва. Вибираючи послуги нашого СТО, ви можете бути повністю впевнені в тому, що ремонт гальм буде виконаний надійно та професійно. До того ж, на всі види робіт та запасних частин тут видають гарантію.
Залиште заявку і отримаєте безкоштовну діагностику
Укажите марку автомобиля
Надаю згоду на обробку моїх персональних даних та приймаю правила та умови користування сервісом
Контакти:
+38 096 222 26 26
service@readycar.kyiv.ua
вул. Бориспільска, 26Д
Київ